12 Kasım 2014 Çarşamba

Sineklerin Tanrısı



En son yaptığım kitap incelemesinin sonunda Amber Yıllıkları'na devam edeceğimi söylemiştim ama öyle olmadı. Aslında başlayacaktım ama çok merak ettiğim Sineklerin Tanrısı'nı alınca hemen okumak istedim. Şuan iyiki hemen okumuşum diyorum. Kitap ıssız bir adaya düşen bir grup çocuğu anlatıyor. Kitabın bütün karakterleri çocuk olunca insan şöyle bir düşünüyor; acaba çocuk kitabı mı? Cevabı hayır. Hatta bu kitabı çocuklara okutmayın. Psikolojileri bozulur maazallah. Çocuklar adaya düşüyor düşmesinede başlarında bir yetişkin yok. Eee haliyle organize olmakta zorlanıyorlar. Başlarında Jack gibi biri de yok. Var ama bu bizim bildiğimiz Lost'taki Jack değil. Buradaki Jack bildiğin John Locke'un küçüklüğü. Aklı fikri domuz avlamakta. Birde Ralph var işte bu Jack olabilir çünkü organize olmayı biliyor. Bu kadar Lost'tan karakter aldığım yeter çünkü kafam karıştı. İşte Ralph ile Jack arasındaki  liderlik savaşı bu kitabın konusunu oluşturuyor. İki farklı kişillik lider olmak isterse işler kızışır tabi ve bu kızışma o kadar ileri boyutlara gidiyorki hayretlere düşünüyorsunuz. Kafanızda''küçücük çocuklar nasıl böyle korkunç şeyler yapabilir'' diyorsunuz. Bu çocuklarımız  her şeyi oyun olarak gördükleri için yapabiliyorlar. Kurtulmak için değil eğlenmek için yaşıyorlar. Tabi bunun nedini yaşları. 6 ile 12 yaş arasında ki çocuklardan ne beklenir ki? Onlar için önemli olan sadece eğlenmek. İşte Ralp sadece eğlenmek istemiyor. O kurtulmak için duman istiyor. Ciddi anlamda etkileyici bir kitap. Çocukların içindeki acımasızlığı net bir şekilde gün yüzüne çıkarmış yazar. En kısa zamanda alıp okumanızı öneririm.

2 yorum:

  1. Ben bu kitabı çok övüldüğünden ve öldül aldı için okumuştum. Fakat beklediğim gibi çıkmadı benim açımdan. Benim beklentim biraz distopya gibi bir şey arıyordum ama farklı bir şey ile karşılaştım. Burada biraz insan doğasını da inceliyor sanırım yazar. Bana kitap hakkındaki övgüler abartı geldi ama ne diyeyim uyuşamadık fazla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok övüldüğü için beğenmemiş olabilirsiniz.Ben sadece ismini çok duyduğum için beğendim. Çok övüldüğünü görseydim bazen önyargılı davranıyorum ve daha ilk bölümünde kitabı eleştirmeye başlıyorum. Belki sizde de böyle olmuştur.

      Sil