22 Kasım 2014 Cumartesi

Sahilde Kafka-Haruki Murakami

  

 Hayatımda ilk defa Haruki Murakami okuyorum. Birçok yerde çok iyi bir yazar olduğunu okumuştum. Kitapçımda gezerken okuduklarım aklıma geldi ve Haruki Murakami kitabı almayı düşündüm. Ellerinde sadece Sahilde Kafka vardı ve hemen araştırmaya başladım. O kadar çok övülüyordu ki kötü olamaz diye düşündüm ve aldım. Büyük beklentiler içinde kitaba başladım ama kitap elimde çok süründü. Tabii kitap kötü olduğu için değil vizeler yüzünden. Haa kitap beklentimi karşılamadı onuda söyleyeyim. Kitabın konusu 15 yaşında evini terk eden bir çocuğun hayatı. Kod adı Kafka olan bu kardeşimiz babasıyla baba-oğul ilişkisini yaşayamadığı için evden kaçmaya karar veriyor. Tabi tek neden bu değil. Babası oğlu hakkında öyle bir kehanette bulunuyorki benim babam o kehanette bulunsa bende evden kaçardım. Kehaneti söylemeyeceğim çünkü hem kitabın heyecanı kaçar hem de kitapta da hemen söylemiyorlar. Kehaneti öğrendiğiniz an kitaba daha da ısınıyorsunuz çünkü merakınız artıyor. Peki o merak unusurunu yazar güzel bir şekilde kullanıyor mu? Bence kullanmıyor. Bu kadar iyi bir  konu bence bu kadar saçma işlenmez. O kadar şans eseri şeyler oluyor ki bir zamandan sonra bıkıyorsunuz.Kitabı okurken bazen Haruki Murakami'nin rüyalarını yazdığını düşündüm.-Belki de öyledir- Kitapta başka bir karakter daha var;Nakata. Nakata amcamızı bendeniz Doğukan çok sevdim. Kitap sadece Nakata üzerinden gitseydi kat be kat daha güzel olabilirdi. Ha kitaba kötüde demiyorum. Zamanım olsaydı 2 günde çok rahat bitirirdim çünkü çok akıcıydı. Nakata amcamızın küçükken başına bir kaza gelmiş. Bu kaza sonucunda artık eskisi gibi değil. Okuma yazmayı bilmiyor ve pekte akıllı değil ama kedilerle konuşabiliyor. Belki de kitabın en ilginç tarafı bu idi. Neyse Nakata amcamızı bu kadar anlatmamız yeter,geçelim Sakura'ya. Yazardan Sakura'yı daha fazla işlemesini beklerdim. Hem  kitapta önemli bir rolü var hem de ilginç bir karakter. Murakami, Sakura'yı kitaba sanki öylesine koymuş gibi gözüküyor. Başka karakterlerde var ama onlarıda anlatıp kitabın heyecanını bitirmeyelim. Toparlamak gerekirse böyle güzel bir konuya öyle bir son olmuş mu? OOOLMAMIŞ KARDEŞİM OOOLMAMIŞ. Son olarakta şunu belirteyim kitapta ki cinsel bölümler beni aşırı rahatsız etti. Başka kitaplarda belki daha da aşırılarını okudum ama bu kitapta ki sahneler bana çok rahatsız edici geldi. Kitabı öneririm ama öyle çok büyük beklentileriniz olmasın. Kalın sağlıcakla...

8 yorum:

  1. O zaman 1Q84'e yaklaşma bile. Mükemmel bir kitaptır ama Makamının tarzını beğenmediysen onu da beğenmezsin,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hocam anlatımı falan cidden çok güzeldi. İnanılmaz akıcı bir kitap ama bir amaç olmayınca hoşuma gitmedi. 1Q84'ü inanılmaz merak ediyordum ama bundan sonra Murakami'ye biraz ara vermeye karar verdim.

      Sil
  2. Aslında Sahilde Kafka''yı okumadım yani "Bir amacı olmayınca" kısmıyla kastedileni bilmiyorum ben kitapların sonu hakkındaki görüşüne dayanarak dedim yoksa 1Q84 benim müthiş zevk alarak okuduğum bir kitaptı.Ondan hemen önce İmkansızın Müziği kitabını okuyup donanımhaberde yerin dibine soktuğum için tepki toplamıştım ama hemen ardından okuduğum 1Q84'ü tam tersi göklere çıkarmıştım.1Q84 gerçekten çok iyi bir kitap ama herkese "Kesin oku seversin" diyebileceğim bir kitap değil.Blog'umda yorumu var bakabilirsin.

    YanıtlaSil
  3. Bir amacı olmayınca derken kitabın bir anlamı yok. Karakter neden öyle yapıyor anlamıyorsun. Murakami'de açıklamıyor zaten.Sanki kitabı sadece kendisi için yazmış gibi. 1Q84 yorumunu çok önceden okumuştum. Hatta onu alacaktım ama yoktu kitapçımda. 1Q84'ü okuyacağım ama önce bu kitabın etkisinden kurtulmalıyım. Şuan okursam Sahilde Kafka'nın yarattığı sinirle onuda haksız yere beğenmeyebilirim çünkü.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, booktag'e davetlisin! :) http://kronikokur.blogspot.com.tr/2014/11/the-ultimate-book-tag.html

    YanıtlaSil
  5. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haruki Murakami'yi uzun bir süre okumayı düşünmüyordum ama geçenlerden bir şans daha vermeye karar verdim. Önerdiğiniz kitaba bakacağım. Teşekkür ederim öneri için :)

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil